De som drabbats av en skada är mer positiva till sitt försäkringsbolag

2 juli, 2013 - Gustav Jonsson - 0 kommentarer

SmileHur konstigt den än låter blir de flesta kunder mer nöjda när de haft en skada. Nöjda med försäkringsbolaget ska kanske tilläggas. Ingen skada är en rolig upplevelse. Ordet ”skada” är förresten inte alls bra. Drabbats av en stöld, inbrott eller varit med om en krock är mer träffande.

Genomgående menar Svenskt Kvalitetsindex att kunderna är mer nöjda med sitt bolag efter en skada. Kanske upptäckte man att försäkringen inte bara var luft? Finns det negativa förväntningar när det gäller försäkringsbolag. Har tyvärr inte tillgång till siffrorna men de redovisades i samband med en presentation av dem.

Själv blev jag något överraskad. Jag jobbar ju på Konsumenternas Försäkringsbyrå och många som ringer in till oss är ju mer eller mindre missnöjda, så vi har helt enkelt inte ett representativt urval.

Gustav Jonsson

Om Gustav Jonsson

Hej och kul att du hittat till bloggen! Jag är jurist och pensionsexpert på Konsumenternas Försäkringsbyrå. Genom bloggandet hoppas jag kunna dela med mig av personliga reflektioner och nyttiga tankar kring allt inom försäkring. Privat är jag en småbarnspappa som lever ett ganska stillsamt liv i en Stockholmsförort. Stora intressen, förutom försäkring, är ekonomi musik och sport.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *